זירת המומחים

גיר לרכב

גיר לרכב הוא מכשיר המעביר כוח מהמנוע לגלגלי ההינע. יש לו סט שיניים שמתערבבים עם סט שיניים אחר על הציר, מה שגורם לגלגלים להסתובב.

להלן כמה דוגמאות לאילו גלגלי שיניים ניתן למצוא במכוניות:

  • ההילוך הראשון משמש למהירויות נמוכות ולעומסים כבדים.
  • ההילוך השני משמש למהירויות בינוניות ולעומסים קלים.
  • ההילוך השלישי משמש למהירויות גבוהות ועומסים קלים.

הילוכים רביעי וחמישי לרוב משולבים כאחד, מכיוון שיש להם פונקציות דומות מאוד.

למה משמשים גלגלי השיניים?

גלגל שיניים הוא מכונה מסתובבת המשמשת להעברת כוח.

גלגלי השיניים במכונית משמשים להעברת כוח מהמנוע לגלגלים. ההילוכים יכולים להיות ידניים או אוטומטיים. גיר ידני נמצא בדרך כלל במכוניות ישנות יותר, בעוד שגיר אוטומטי נמצא במכוניות חדשות יותר.

על מנת שמכונית תנוע קדימה, המנוע מסובב את גל ההינע אשר לאחר מכן מסובב את תיבת ההילוכים אשר לאחר מכן מסובב קבוצה של פירי הנעה אשר לאחר מכן מסובבים את ההילוך הדיפרנציאלי של כל גלגל ולבסוף מסובבים כל גלגל.

תיבת ההילוכים ממוקמת בתא המנוע, והיא החלק במכונית שמשנה את מהירות המנוע.

תיבת הילוכים היא מכשיר המשנה כוח מכני ממהירות אחת לאחרת. ניתן להשתמש בו עם מנוע או מנוע כדי להגדיל את המומנט במהירויות נמוכות, או לספק יותר כוח במהירויות גבוהות.

תיבת הילוכים של מכונית משנה את מהירות המנוע של מכונית; זה גם מגביר את המומנט במהירויות נמוכות ומספק יותר כוח במהירויות גבוהות.
גיר לרכב

יבוא מנועים

ישראל תמיד הייתה מדינה מתקדמת בטכנולוגיה, ואין זה מפתיע שהם יהיו מהראשונים לאמץ מנועים. בעבר, ישראלים המייבאים מנועים נאלצו לשלם מס מכס כבד כשחצו את הגבול. כעת, עם הסכם הסחר החופשי החדש של ישראל עם האיחוד האירופי, ישראלים יוכלו לייבא מנועים מבלי לשלם כל מס מכס. זה יאפשר לישראלים לרכוש יותר מנועים מאירופה מאי פעם.

יבוא מנועים לישראל הוא תהליך שבו חברות ישראליות מייבאות מנועים ממדינות אחרות על מנת להגדיל את ייצור המנועים שלהן.

ממשלת ישראל מעודדת יבוא מנועים למכוניות

כדי לסייע לכלכלת המדינה. הממשלה תציע תמריצים כמו הקלות מס ומכסים מופחתים.

ישראל מייבאת את רוב המנועים שלה מאירופה ומסין, כשרק חלק קטן מגיע מארצות הברית.

הממשלה מקווה שהמהלך הזה יעודד ייצור מקומי של מנועים, שיהיה זול יותר לצרכנים בישראל.

יבוא המנועים לישראל היה ענף מרכזי בארץ, בשווי כולל של 3 מיליארד דולר ב-2017.

יש לכך הרבה סיבות, אבל אחת החשובות היא שאין עוד מדינה באזור המייצרת מנועים ואין אפשרות לייצר אותם במקום. המשמעות היא שישראל חייבת לייבא את המנועים שלה מכל העולם, כולל יפן, סין וקוריאה.

ממשלת ישראל פעלה רבות כדי לוודא שהיבוא הזה יימשך זמן רב ככל האפשר, לרבות על ידי הגדלת המסים על מכוניות ומשאיות מיובאות.