זירת המומחים

זיהוי תקלות בדוד

רוב האנשים מתקלחים פעם ביום ויש כאלו שאפילו פעמיים ובכל מקלחת משתמשים במים חמים, גם בקיץ ובעיקר בחורף. לעיתים מתרחש מצב שבו אין לנו מים חמים עקב תקלה בדוד, אך אנו לא יודעים לשים את האצבע על הסיבה שבגללה הדוד הפסיק לחמם. בכתבה הבאה אנו נסביר איך תוכלו לזהות תקלות בדוד השמש ובדוד החשמלי ומתי לא מדובר בתקלה וכדאי לנסות את פטנט פקחום.

 

תקלות שמקורן באבנית

אבנית נוצרת מאידוי של מים חמים וזה בדיוק מה שמתרחש בדוד החם שלנו. מי הדוד מתחממים באמצעות אנרגיית השמש או אנרגיית החשמל והאדים החמים של המים שבהם יש גם מינרלים, שוקעים על אזורים שונים בדוד והופכים לאבנית. האבנית מצטברת, הופכת קשה ומונעת מהדוד לבצע את הפעולות שלו באופן תקין.

במצב כזה, אבנית שהצטברה על גוף החימום, גורמת לו לעבוד קשה יותר עד שהוא מגיע למצב שהוא נשרף ומפסיק לעבוד. ברגע שגוף החימום מפסיק לעבוד, המים הופכים פושרים או קרים ואין לכם מים חמים במקלחת. ניקוי האבנית תפתור את התקלה.

 

תקלות שמקורן באבק על הקולטים

הקולטים הם הרכיב שבאמצעותו נקלטת אנרגיית השמש ההופכת לאנרגיית חום ומחממת את המים שלכם בדוד. על מנת שהקולטים יעבדו כמו שצריך, עליהם להיות נקיים מאבק ואבנית. אם אתם חווים מצב שבו אין לכם מים חמים או שהמים פושרים ביום קיץ, כדאי לבדוק שהקולטים נקיים, אחרת הם פשוט לא מבצעים את עבודתם וקולטים רק מחצית מאנרגיית השמש שיכלו לקלוט אילו היו נקיים. ניקוי האבק יפתור את התקלה.

 

דוד שהפסיק לחמם בבניין משותף

בבניינים משותפים אין דוד שמש אחד אלא מערכת דודים משותפת. במערכת כזו יש קולטים משותפים המעבירים את אנרגיית החום אל מערכת צינורות המשותפת לכל הדיירים. ממערכת הצינורות מגיעים מים חמים לדודים קטנים הנמצאים בחדר המדרגות ומשויכים לדירות.

הבעיה העיקרית במערכת זו היא שלא קיים שסתום בין הצינורות המשותפים אל הדודים שבדירות. ברגע שבצינורות יש מים קרים והדוד הקטן חם, המים מתמזגים ואתם חווים מקלחות פושרות או מצב שהמים החמים נגמרים לאחר מספר דקות. את הבעיה הזו ניתן לפתור כיום בקלות באמצעות פטנט פקחום המייצר שסתום חשמלי שפועל במצבים אלו.

 

תקלה במערבל המים

מערבל המים הוא למעשה הרכיב ששומר עליכם ממים רותחים מידי שלא ניתן להשתמש בהם למקלחת. המערבל אמור לערבב את המים הרותחים עם מים קרים. כאשר המערבל תקול, הוא יעביר יותר מידי מים קרים ואתם תחוו מקלחות קרות. במצב זה כנראה שתצטרכו להחליף את המערבל.

 

נזילה בדוד הגורמת לקצר

בדוד יש מספר צינורות שעלולים עם הזמן להיות בלויים. הסדקים שבהם יגרמו לנזילות שעלולות להגיע לחוטי החשמל סביב הדוד ולייצר קצר חשמלי. במצב של קצר חשמלי לא תוכלו לחמם את המים בימים קרים. הפתרון לתקלה הוא כמובן החלפת הצינורות הנוזלים.