זירת המומחים

כמה זמן מחזיק דוד שמש? – הנה התשובות

דוד שמש הוא אחד המוצרים הכי עמידים שיש, במידה ומתחזקים אותו לאורך זמן. לא מדובר במוצר שמחליפים אחת לשנה או שנתיים. כשרוכשים דוד, כדאי לכוון למספר שנים גדול של שנים. כמה שנים עשוי להחזיק הדוד שלכם ואיך תתחזקו אותו נכון כדי שזה יקרה? על כל אלו נדבר בכתבה הבאה.

 

כמה זמן אמור להחזיק דוד שמש שמתוחזק נכון?

דוד שמש הוא מוצר עם השקעה לטווח ארוך. אתם משקיעים סכום של 2500 – 4000 שקלים לפי סוג הדוד והליטרים שלו ואתם יכולים לדעת שיש לכם מוצר למשך עשור לפחות.

זה לא שאין בדוד השמש תקלות, הן קיימות, אך בתחזוקה נכונה אתם יכולים למנוע אותן ולדאוג שהדוד ימשיך אתכם זמן רב. אין זה אומר שהדוד מחזיק בטוח עשור שלם ולא מחליפים אותו לפני, אך זה בהחלט יכול להגיע לכך.

 

אדם המצביע על שעון קיר
אדם המצביע על שעון קיר

 

תחזוקת דוד שמש נכונה ששומרת על הדוד

כדי שתוכלו להחזיק עם הדוד שלכם יותר שנים, עליכם לשמור עליו בעזרת תחזוקה נכונה. לא כולם יודעים איך לבצע זאת ולמה לשים לב. ריכזנו עבורכם מספר שלבים בתחזוקה נכונה של הדוד.

 

ניקוי אבנית אחת לשנה

אחת הבעיות הקשות בדודים זו האבנית. אדי המים החמים גורמים לחלקי המינרלים שבמים לשקוע על חלקי הדוד ולגרום להרס שלהם. המון מצבים של דוד שמש לא מחמם נובעים מהצטברות של אבנית. ניקוי אבנית בכל חלקי הדוד אחת לשנה תפתור את הבעיה הזו ותשמור על הרכיבים.

 

בדיקת נזילות אחת לשנה

בדוד השמש יש אזור שכולו צינורות למים חמים וקרים. חלקים בצינורות אלו עשוי מסוג של גומי שעשוי להיקרע כתוצאה מבלאי סביר. נזילות בדוד גורמות לתקלות ולכך שהדוד שלכם יפסיק לבצע את עבודתו. חשוב אחת לשנה לבדוק האם קיימות נזילות ולהחליף את הצינורות הדולפים.

 

בדיקת גוף חימום, פלאנג' ותרמוסטט

בדוד השמש והחשמל יש שלושה רכיבים שמאוד חשובים בתהליך חימום המים. חלקים אלו הם גוף החימום, הפלאנג' והתרמוסטט. חשוב אחת לכמה זמן לבדוק שהם תקינים. לפעמים האבנית מצטברת גם עליהם ויש להזמין איש מקצוע לניקוי שלהם לפני שישרפו ויגרמו לקצר.

 

האם לאיכות הדוד יש השפעה על אורך החיים שלו?

התשובה היא כן! בהחלט! יש מספר חברות לייצור דודים. בחלק מהחברות חומרים טובים יותר ועמידים יותר. אם השקעתם יותר כסף בדוד השמש שלכם, סביר שמדובר בדוד איכותי יותר שיישאר יותר זמן, כל עוד תחזקתם אותו בצורה נכונה.

כי לא משנה אם איכות הדוד מאוד גבוהה, אם יש בו אבנית, עשויות להיות בו תקלות. האבנית היא מקור התקלות הכי גדול של דודים ולכן דוד יקר ככל שיהיה, עדיין יכול להפסיק את עבודתו התקינה. ההמלצה הטובה ביותר היא לקנות דוד בעלות ממוצעת ולדאוג לתחזוקה עקבית.