זירת המומחים

כל המידע על שתלים דנטליים

אתה יכול לבחור מתוך סוגים שונים וצורות של שתלים דנטליים, וזה מקור נהדר של השראה, כי אם אתה הולך למרפאה שלא מציעה בחירה אטרקטיבית, אתה צריך לחשוב על לקחת את הניתוח שלך במקום אחר.

שתלים דנטליים מתי יש צורך?

אם רופא השיניים צריך לטפל באזור של שן שבורה או חסרה, כמות הזמן הנדרשת כדי לבצע את הניתוח תלויה בגודל החתך ועומק השתל. בדרך כלל, שתל צריך להיות מוכנס רק מתחת לחניכיים ומוחזק במקום. הליכים אלה לוקחים כמעט את אותה כמות זמן. הזמן להשלים את העבודה הוא כמה דקות. אם מנתח צריך לעבוד סביב השן החסרה, זה הרבה יותר זמן, ויש סכנה גדולה יותר של מקבל את השן תקוע, אשר יש להימנע.

עם זאת, ההליך לא עולה הרבה יותר מכל שתל דנטלי אחר. העלות המשוערת היא אלפיים שקל לרופא ואלף שקל למכשיר. חולים הבוחרים בטיפול שורש משלמים יותר, כמו המחיר מחושב כאחוז של הצעת החוק.

למה חשוב להתייעץ עם רופא המתמחה שתלים דנטליים

צעד ראשון טוב הוא מבחן הקליטה. כמה ימים לאחר הניתוח, מומחה לרפואת שיניים מבצע ייעוץ טלפוני כדי לקבוע את מצבו הכללי של המטופל, ולבדוק אם הוא יהיה מתאים לשתל. במהלך הייעוץ הטלפוני, המומחה שואל את המטופל על מצבו הכללי, כך שהם יכולים להבין איזה סוג של שתל יידרש. רופא השיניים שואל על המזון שהמטופל אוכל ועל התרופות שבהן הוא משתמש, כדי להבין איזה שתל יתאים להם.

במהלך הייעוץ הטלפוני, המומחה בדרך כלל אומר למטופל אם השתל נחוץ, ונותן פרטים על הטיפול שהוא או היא יצטרכו. כמה ימים לאחר מכן, המטופל מקבל מילוי זמני כדי לרכך את הפצע, והם ממשיכים עם שגרת המנוחה וביקורי מעקב אצל רופא השיניים.

שתלים דנטליים מתי יש צורך?

מה התהליך?

השלב הבא הוא התאמת השתל. ההליך לוקח פחות מעשר דקות. רופא השיניים בודק תחילה את הלסת והשיניים של המטופל, ומחליט אם הוא יכול להכניס את השתל. לפעמים, עצם הלסת עדיין רכה מדי כדי להכניס את השתל לתוך עצם הלסת, אבל במקרה הזה, השתל הוא לשים בתוך מילוי זמני אשר יישאר במקום במשך הימים הראשונים. לאחר מכן, הרופא שם מילוי חדש בשן שהתמלאה, כדי לכסות את החלק הפנימי ומחוצה לו של השתל, וזה הזמן שהמטופל יחזור למרפאה.

כמה שעות לאחר מכן, המטופל מבקר במרפאה כדי להסיר את המילוי הזמני. לפעמים, מילוי זמני הוא לשים בחזרה, על מנת לוודא הטיפול הוא הצלחה. כמה ימים לאחר מכן, השתל הקבוע מונח בפיו של המטופל. אם המנתח צריך לשים שתל בשורש של שן הממוקמת יותר משלושה סנטימטרים מעל החניכיים, הוא ממוקם במילוי זמני, ואת המילוי הזמני מוסר לאחר מספר חודשים.

משאלתו של מטופל היא הדבר היחיד שחשוב באמת. כל החולים רוצים שתלים דנטליים טובים. לאחר שעברו את ההערכה ואת הביקור הראשון, המטופלים מקבלים המלצה הכוללת את כל היתרונות של שתל וכל חסרונות שעלולים להתעורר. בעקבות ההמלצה, הם חוזרים לרופא השיניים למדידות השתל, אשר בדרך כלל נמשך כעשר דקות. תור למדידות השתל נקבע בדרך כלל לכל יומיים, כל שבוע, ופעם או פעמיים בחודש.

אם יש סיבוכים שתל דנטלי

לפני השתל הראשון מתאים, המנתח חייב לבדוק כי אין סיבוכים עם השיניים או הלסת. תהליך זה נמשך בדרך כלל כמה ימים, אבל עדיף להתקשר לרופא כדי לראות אם זה הכרחי יש תור שני, כי זה יכול להצביע על כך שהטיפול הצליח. לאחר שהרופא מאשר כי אין סיבוכים, הוא או היא יכולים להגיש בקשה לשתל שיניים זמני ולערוך את התאמת השתל. כמה ימים לאחר מכן, השתל הוא לשים בלסת ורופא השיניים דואג למטופל במשך כמה שבועות. לאחר מכן, רופא השיניים מכניס מילוי זמני בשן שהתמלאה, על מנת לכסות את השתל, עד שהמטופל יחזור לרופא השיניים למדידות נוספות.